Simone a Soif

Logo-Icon-Blank

Green-Wedge

Simone a Soif Icons

Simone a Soif!

Locatie: Botteling in Herten (NL) op een honderdtal km van Leuven. Als jonge ondernemer konden we ons niet permitteren om ons eigen atelier aan te schaffen dus we werken met een fruitboer die nog voor een aantal andere belgen.

 

Gecertificeerd biologisch sinds: Juli 2016.

 

Aard van het bedrijf: Cooperatieve.

 

Aantal werknemers: 4.

 

Producten: Artisanale Belgische hydrolades. Een hydrolade is een drank die 100% natuurlijk is en die bestaat uit plant hydrolaten die we mengen met versgeperste lokale groenten/fruit en water. Geen toegevoegde suikers, geen additieven, geen bewaringsmiddelen.

 

 

Een korte geschiedenis van de boerderij en filosofie: Net als vele vernieuwende ideeën, is Simone a Soif! gegroeid uit een frustratie. Hoe was het mogelijk dat in een wereld waarin alles al leek uitgevonden, het onmogelijk was om een 100% natuurlijk drankje te vinden dat heerlijk was en amper suikers bevatte?

 

Verbaasd door het feit dat ze niet vond wat ze zocht, ook al had het volgens haar al lang deel moeten uitmaken van onze dagelijkse gewoontes, heeft Agnès besloten het drankje dan maar zelf te bedenken en te maken. Ze liet zich inspireren door een Franse herbologe en ontwikkelde een heerlijke mengeling van water, vruchtensap, versgeperst groentesap en planten.

 

Het enige wat ze nog nodig had, was een naam. Die naam kwam er nadat ze haar buurvrouw uitnodigde om haar uitvinding te laten proberen. Toen Agnès haar 80-jarige vriendin Simone uit haar auto zag stappen, vond ze in haar de belichaming van wat haar drankje betekende: genietend van het leven, zonder zorgen, zonder franjes en heerlijk eerlijk. Simone dronk het glas leeg dat ze voorgeschoteld kreeg, en nog voor Agnès haar kon uitleggen wat ze juist gedronken had, vroeg Simone een tweede glas. Ze was meteen verkocht en Simone had dorst!

 

Onze visie is om natuurlijke milieu- en mensvriendelijke drankjes aan te bieden en om jou een maximum aan genot te bezorgen.

 

De waarden die wij dag op dag vooropstellen zijn het natuurlijke, het respect en de zin om verandering teweeg te brengen.

 

Hoe vertalen wij onze engagementen?

 

  1. In een suikervrij drankje combineren we plezier, gezondheid en het milieu.
  2. Plaatselijke spelers zoveel mogelijk mobiliseren.
  3. Plaatselijke groenten, planten en fruit herontdekken in onuitgegeven smaakcombinaties.
  4. Een merk creëren waar goed humeur, avontuur en creativiteit een centrale rol spelen.

Green-Triangle